Utolsó simításokat végzi a 65. Vásárhelyi Őszi Tárlat rendezésén Pogány Gábor művészettörténész, hazánk legnagyobb múltra visszatekintő kortárs művészeti seregszemléjének címzetes kurátora.
Hogy az idén ki kapja a tárlat fődíját, a Tornyai-plakettet – és vele együtt a közel húsz más elismerést ‑, az csak az október 7-i megnyitón derül ki, azt már tudni lehet, hogy a fődíjas alkotásai a hagyományoknak megfelelően a Szőnyi utcai főteremben kapnak helyet. A Vásárhelyi Őszi Tárlat zsűrije augusztusban 206 művet választott ki az idei kiállításra, s a rendezés folyamán Pogány Gábor először Alföldi Galéria leghangsúlyosabb pontjaira helyezte el a legmeghatározóbb műalkotásokat, s a többi már a tárlatrendezés szabályai szerint kiadja magát – tette hozzá a kurátor.
Az Őszi Tárlatok címzetes kurátora a rendezésről elárulta, hogy a művek elhelyezésében az a szabály vezérli, miszerint a látogatók a színek és formák olyan ritmusával találkozzanak, hogy a műalkotások „kézről kézre adják” tovább annak nézőit – folyamatosan fenntartva a szemlélők figyelmét. S ha az Alföldi Galériába betérők másodjára, vagy harmadjára is megszemlélik a tárlatot, akkor már abban ismerősként járva maguktól megtalálják kiállítótér hangsúlyos pontjait.
A kiállításon a festmények a hagyományoknak megfelelően nagyobb számban szerepelnek, ám a plasztikák kisebb műszámuk ellenére is magas minőséget képviselnek. Pogány Gábor szerint a napjainkban az absztrakt és az ábrázoló kifejezésmódok közül az utóbbi népszerűbb az alkotók körében, az elvontabb kifejezésmódot alkalmazók is fontos szerephez jutnak, bizonyítva, hogy a nonfiguratív ábrázolás is része Vásárhelyi Őszi Tárlatnak.